luni, 15 februarie 2010

POST DE MARKETING

De astazi 15 Februarie crestinii ortodocsi intra in postul pastelui, iar comerciantii intra in depresie. Perioada postului mare este probabil perioada cu cele mai proaste incasari. Nu pentru toti comerciantii, insa, treburile stau la fel de prost. Daca McDonald's, KFC si Diageo ar putea s-o duca prost apoi s-ar putea ca Andy's si Forneti sa o duca chiar bine, astfel pizza si respectiv forneti de post, vin sa fie o salvare. Printre cei care stiu sa se adpteze la noile conditii impuse de piata se numara si "Bucuria S.A."  si "Franzeluta S.A"care propun clientilor sai o gama relativ mare de produse de post. Pana chiar si Basarabia Nord (producator autohton de mezeluri) pe perioada postului face salamuri de post. Marketerii inteligenti nu se aventureaza sa schimbe obiceiurile sau cultura unui popor, ci se adapteaza, "croind" produse pe potriva nevoilor segmentului de piata tinta vizat. Pe de alta parte comecianti care nu prea au alternative, gen comerciantii de carne bauturi tari s.a., pot incerca sa convinga consumatorii sa achizitioneze din timp aceste produse pentru masa de pasti si pentru faptul ca achizitioneaza din timp pot beneficia de reduceri de pret. Astfel avem comercianti de carne si bauturi alcoolice care realizeaza vanzari si nu platesc pentru depozitarea carnii si spirtoaselor pentru vremuri mai bune, si consumatori fericiti pentru ca au achizitionat mai ieftin si sunt dispusi sa pastreze la ei in frigidere produsele pentru masa de pasti. Important e sa reusesti sa convingi consumatorul sa cumpere din timp pentru ca e scutit de bataia de cap din saptamaina mare si mai si beneficiaza de un pret cu 20-30%  mai mic.
Cred ca perioada aceasta este ideala pentru reflectii inclusiv de marketing, ideala pentru evaluarea efectului campaniilor promotionale, strategiilor de produs, pret si promovare. Pe langa cresterea generalizata a pretului la fructe si legume si scaderea pretului la branzeturi carne si produse din acestea, vom asista si la o serie de mutatii ale cererii in ceea ce priveste sfera serviciilor gen chirii masini si sali pentru festivitati si servicii anexe, ba chiar si prestatorii de telefonie mobila ar putea sa inregistreze scaderi ale cererii de comunicare nu si daca fac eforturi serioase de reanimare a acesteia. Cert este faptul ca odata cu postul mare, vine perioada interiorizarii a reconcilierii si reflectiei nu doar pentru crestinii ortodocsi din Moldova ci si pentru marketeri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fa si tu publica opinia ta