luni, 25 aprilie 2011

Marketing Prin Coduri Bidimensionale De Tip QR code

Fiecare ora de marketing incepe cu 5minute alocate studentilor pentru intrebari si informatii suplimentare. Acesta este momentul in care foarte multi studenti pasionati de marketing vin cu intrebari sau cu informatii suplimentare.

Astfel studentii au ocazia sa impartaseasca colegilor experientele sau informatiile, din domeniul marketingului, pe care le considera de o relevanta extraordinara in contextul discutiilor de la seminar sau curs. 

Asa se face ca studenta pe nume Mariana Dobic a venit cu informatii referitoare la qr code. Consider aceasta  informatie foarte relevanta si vreau sa-i dedic acest post.


Ce este un qr code?
qr vine de la quick response code. Adica cod cu raspuns rapid. si reprezinta o codificare bidimensionala a informatiei alfa numerice despre un produs.

Pentru prima data codurile bidimensionale au aparut in Japonia in 1994 si au fost elaborate de o subdiviziune a companiei Toyota pe nume Denso-Wave. Desi aparut in 94 codul bidimensional de tip qr a inceput sa fie aplicat pe larg abea in anii 2000. Iar actualmente se vorbeste chiar despre un marketing mobil prin intermediul acestor coduri.

Spre deosebire de codurile de bare prin intermediul carora pot fi stocate in jur de 20 de caractere numerice, prin intermediul codurilor de tip qr pot fi stocate in jur de 7000 de caractere. Ceea ce, in comparatie, reprezinta un volum extraordinar de informatie.

Codurile de tip qr sunt fenomenale prin faptul ca pot fi accesate prin intermediul dispozitivelor mobile. Tot de ce e nevoie pentru a descifra un code qr este un telefon mobil cu camera si un soft special gen i-nigma. Cu telefonul mobil se intra in regimul foto al telefonului si acesta scaneaza codul si il interpreteaza afisand informatia codificata.

Daca am fi sa decodificam imaginea de mai sus atunci am obtine link-ul catre acest blog iar telefonul mobil cu ajutorul caruia ati scanat codul v-ar propune sa urmati acest link. 

Din perspectiva marketingului acest cod reprezinta o modalitate in plus pentru a oferi clientului informatii adaugatoare sau pentru a continua achizitia on line daca achizitia fizica se face imposibila din cauza orelor de lucru ale magazinului. 

In Spoturile publicitare, ziare, carti de vizita pot fi afisate aceste coduri care pot ascunde o informatie despre producator, niste detalii despre produs sau niste date de contact e.t.c.

Odata cu descifrarea de catre telefonul mobil al codului de tip qr, informatia poate fi memorizata si daca e vorba de link atunci acesta poate fi accesat chiar din browser-ul telefonului. Aceasta permite prelungirea comunicarii cu, consumatorul si inseamna mult mai mult decat o simpla informatie afisata pe un billboard.

McDonalds afiseaza coduri de tip qr pe ambalaj, astfel consumatorii se pot informa despre valoarea energetica a produsului direct de pe site. 

Casele de moda utilizeaza codurile qr pentru promovarea articolelor de moda. Langa pretul articolului sunt plasate codurile care odata descifrate te pot redirectiona catre link-ul unde vedetele poarta aceste articole.





Cert este faptul ca fenomenul de marketing mobil va lua amploare si comapniile de succes ar trebui sa inceapa  sa-si reviziuasca modul in care interactioneaza cu, consumatorul. 

Am codificat mai jos niste mesaje inclusiv electorale pe care vi le propun spre descifrare, multa bafta.
incercati si urmatorul mesaj:
Incearcati si asta:
Si ultimul:

p.s. Acest tip de cod poate fi citit cu toate modelele de telefon de la apple, nokia pe platforma Symbian, google phone sau htc.



Un comentariu:

  1. In legatura de partide is total deacord ;)
    Adevarat a Inviat!
    Am deja mailu' )
    E pacat .. imi pare ft rau ca ne stopeaza :(
    ii faina codarea )

    RăspundețiȘtergere

fa si tu publica opinia ta