marți, 26 aprilie 2011

Adrian Ţuţu şi Marketingul la Românii Au Talent (Sau De Ce A Câştigat Adrian Ţuţu La Românii Au Talent)

Ieri a fost finala emisiunii Românii au talent şi câştigatorul preferinţelor telespectatorilor a devenit tânărul hip hop-er Adrian Ţuţu. Acest rezultat a nemulţumit pe mulţi de aceea am hotărât sa explic din perspectiva marketing-ului din ce cauză a câştigat acest concurent.

În primul rând Adrian Ţuţu întradevăr avea faţă de milog, şi povestea venea sa te facă să-l compătimeşti pe tânăr. Singurul motiv pentru care a fost lăsat în marea finală a fost anume povestea demnă de compasiunesa.

Ţuţu era conştient de faptul că povestea sa e plină de milă şi nu a ezitat sa profite de acest fapt afişând pană şi o grimasă de cerşetor. 

Deşi având o istorie demnă de compasiune totuşi acesta cânta despre cât de mândru este de faptul că e român, mesajul fiind unul foarte patetic. Acest mesaj avea menirea să impresioneze şi mai mult publicul, care a şi apreciat spiritul de luptător pe care-l afişa Ţuţu.

Un alt factor care a condiţionat victoria lui Ţuţu la Românii Au Talent este legat de segmentul de piaţă ţintă. Şi aicea fac referire nu la cei care privesc ci la cei care sună şi votează. De regulă la stfel de acţiuni participă în primul rând rudele şi cunoştinţele concurenţilor dar şi persoane emotive de regulă cu venituri mici spre medii, care au istorii asemănătoare cu a participanţilor şi îi susţin din compasiune.

Doar Ţuţu avea o istorie demnă de compasiune ceilalţi aveau doar talent. Telespecatorii educaţi de emisiuni gen "Dansez pentru Tine" votau nu talentul ci povestea. Cei care scot 1,6 euro pentru un vot o fac motivati mai mult de compasiune şi milă decât de dorinţa de a promova un talent.

Şi cel mai important factor care a condiţionat câştigul lui Adrian Ţuţu la Românii au talent este faptul ca Ţuţu a fost ultimul care a ieşit pe scenă şi deci era cel mai proaspăt în mintea telespectatorilor. Acest factor consider că a fost determinant în victoria sa. Dacă Ţuţu ar fi fost primul atunci cu siguranţă nu câştiga. 

Mai mult sau mai puţin voluntar Adrian Ţuţu a facut uz de mai multe clişee de marketing care în cumul i-au condiţionat victoria, o victorie foarte controversată, dar ce mai contează. 

Vezi aici video




2 comentarii:

  1. o analiza facuta ca la carte. articol f. bun. Dupa mine, au fost concurenti mult mai buni, dar dupa cum ai mentionat poporul a votat cu inima, creierul se odihnea deja la ora 12 noaptea...

    RăspundețiȘtergere
  2. Evident Tutu, dupa parerile expuse nu a meritat sa cistige, cine insa ar fi meritat? :)

    RăspundețiȘtergere

fa si tu publica opinia ta