vineri, 29 aprilie 2011

Transfer de Notorietate la PLDM si Partizan Marketing la PCRM

Recent au aparut primele mesaje promotionale lansate de partidele care vor adjudeca functia de primar general al capitalei.

Mai intai vreau sa va vorbesc despre campania lansata de PLDM. Atat billboard-urile cat si spoturile tv au acelasi mesaj si anume mesajul transferului de imagine a mebrilor partidului catre candidatul PLDM la functia de primar domnul Victor Bodiu.


Domnul Bodiu este un personaj putin cunoscut pe arena politica si tocmai de aceea s-a decis recurgerea la procedura transferului de notorietate. Ce am vazut si ce vom vedea in continuare va fi aparitia mai ultor lideri de talie mare din PLDM care vor incerca sa-si convinga simpatizantii sa dea votul pentru Bodiu la alegerile locale. De aceea si sloganul campaniei electorale a lui V. Bodiu este: "voteaza echipa" si "impreuna(cu echipa) pentru Chisinau"





Ideea mesajelor este buna dar realizarea este foarte proasta. Din aparitiile de pana acum Domnul Bodiu nu s-a recomandat nici prin carisma nici prin elocinta si nici printr-un comportament ireprosabil. Din perspectiva marketingului domnul Bodiu este banal. Tocmai de aceea ideea cu transferul de notorietate si cu mesajul de echipa este foarte reusita.

Pe langa indemnurile care ar incuraja consumatorii de mesaje politice de la Leanca, Palihovici, Filat sa voteze candidatul PLDM la locale, domnul Bodiu mai are nevoie si de alte tactici si strategii de marketing, abea astept sa vad daca va reusi sa gaseasca tacticile si trategiile potrivite. 

Spre deosebire de PLDM cei de la PCRM au inceput campania mai agresiv, cel mai agresiv. Este buna ideea cu steagurile rosii cu inscriptia solutia, acestea atrag atentia si sunt destul de sugestive. Dar si mai buna este ideea cu stampilarea drumurilor cu mesaje gen: drumul lui Chirtoaca. Aceste inscriptii de culoare rosie vin sa atraga atentia intr-un mod inedit si foarte creativ. 

Prin intermediul acestei tactici de partizan marketing cei de la PCRM si-au asigurat publicitate gratuita pe majoritatea canalelor tv din Republica Moldova. 

In ceea ce priveste billboard-urile cu poza domnului Dodon, le consider, artificiale, cu mult photoshop, lipsite de inspiratie si foarte putin eficiente. Iar daca e sa analiza raportul cost-impact atunci decizia de aplasare a acestor panouri pe strazile capitalei devine una foarte neinspirata. 

Vreau sa mentionez aci si imnul campaniei domnului Dodon - "Iubesc Moldova", desi coloana sonora si versurile sunt deficitare logoul de pe tricouri si tinerii creaza un anturaj foarte placut. PCRM este singura formatiune care are un imn pentru alegerile locale ceea ce este foarte salutabil.



In cumul: imnul, steagurile, mesajele, panourile demonstreaza un efort de marketing mult mai elaborat din partea PCRM, totusi si aici realizarea este deficitara. 

Inainte sa inchei vreau sa mentionez si efortul PLDM in a construi o relatie de durata cu, consumatorul prin intermediul tehnicilor de marketing relational. Si aici fac referire la mesajele de felicitare pe care le afiseaza PLDM la diferite posturi tv cu prilejul diferitor sarbatori. De craciun PLDM a introdus insertii de 10, 15 secunde felicitand cetatenii Republicii Moldova cu prilejul sarbatorilor de iarna. In perioada sarbatorilor de pasti PLDM a fost, iarasi, unicul partid care a felicitat electoratul cu sarbatorile de paste. In mintea oamenilor PLDM va avea mai multe asocieri placute decat celelalte partide care ezita sa faca marketing relational.

Sunt in asteptarea noilor miscari de marketing demne de critica, pana atunci insa -  Hristos a Inviat!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fa si tu publica opinia ta