joi, 18 martie 2010

Coca Cola nu mai este lider pe piata mondiala de bauturi racoritoare

Acum o saptamaina studentii din grupa Ba 289 mi-au comunicat, ca la seminariile petrecute de angajatii de la compania Molodcell li s-a spus ca, Coca Cola ar fi pierdut pozitia de lider mondial pe piata bauturilor racoritoare. La moment am raspuns studentilor ca nu cerd sa fie adevarat dar le-am promis ca o sa ma documentez sa vad daca cei de la Moldcell nu fac speculatii. I-mi respect promisiunea si postez aici rezultatul investigatiei...

In 2009 vanzarile pe piata mondiala a bauturilor racoritoare au cunoscut o scadere dramatica. Cei mai mari producatori de sucuri Coca cola si PepsiCo au cunoscut o reducere considerabila a volumului vanzarilor. Totusi incasarile Coca Cola au scazut mai mult decat incasarile PepsiCo. Astfel in raportul “Global 2000” pentru anul 2009 putem observa aceasta schimbare.Coca Cola inregistreaza in 2009 vanzari de 32 miliarde Doalari iar PepsiCo inregistreaza 43,25 miliarde dolari. Desi Coca Cola marcheaza un profit mai mare decat Pepsi dar si o valoare de piata mai mare, totusi vanzarile Coca Cola au scazut intr-un ritm mai galopant decat vanzarile PepsiCo. De ce se intampla asta?  In 2009 Pepsi a inceput procesul de cumparare a imbuteliatorilor (Bottlers) sai, proces care vine sa fie inceputul unui trend de buyback de active. Este o strategie fireasca pentru vremuri de criza – pe timp de criza cu bani putini poti sa cumperi actiuni sau capital fix a caror valoare ar urma sa cresca odata cu revigorarea economiei. Rascumpararea actiunilor dar si controlul asupra imbuteliatorilor gen Pepsi Americas vin sa rezulte in cresterea valorii actiunilor Pepsi de la 48 USD in 2009 la 66 USD actiunea in 2010 comparativ cu 54 USD (pretul din data de 18.03.2010) pentru o actiune Coca Cola. Pe de alta parte PepsiCo are o linie de bauturi racoritoare fara gaze mai mare decat Coca Cola, iar cererea de bauturi carbogazoase este in continua scadere, de ani buni. Astfel bauturile soft(soft drinks) vin sa garanteze firmei venituri chiar si pe timp de criza. Drept raspuns la actiunile Pepsi, Coca Cola a anuntat deja ca va aplica si ea strategia de buy back a actiunilor si a imbuteliatorilor, daca aceste actiuni vor fi sustinute si de diversificarea liniei de bauturi soft, atunci cred ca pozitia de lider a firme va fi restabilita iarasi pentru o perioada nederminata de timp. Totusi pentru moment Coca Cola nu mai este lider pe piata mondiala a bauturilor racoritoare.


Raportul Global "2000" pentru anul 2009 preluat de pe www.Forbes.com
RankCompanyCountryIndustrySales ($bil)Profits ($bil)Assets ($bil)Market Value ($bil)
101 Repsol-YPFSpain Oil & Gas Operations 68.48E3.95 68.79 18.95
102 Walt DisneyUnited States Media 36.99 4.02 64.90 31.13
103 VivendiFrance Media 35.34 3.62 75.81 28.19
104 UnitedHealth GroupUnited States Health Care Equipment & Svcs 81.19 2.98 55.82 23.89
105 Kraft FoodsUnited States Food, Drink & Tobacco 42.20 2.90 63.08 33.47
106 Banco do BrasilBrazil Banking 33.38 3.77 223.13 14.96
107 Mxller-MaerskDenmark Transportation 61.21 3.33 64.93 19.50
108 AstraZenecaUnited Kingdom Drugs & Biotechnology 31.60 6.10 45.55 46.28
109 ANZ BankingAustralia Banking 28.51 2.62 371.18 18.35
110 Coca-ColaUnited States Food, Drink & Tobacco 31.94 5.81 40.52 94.55
111 Carrefour GroupFrance Food Markets 121.04 1.77 71.55 23.29
111 Toronto-Dominion BankCanada Banking 20.80 2.88 472.13 25.01
113 AppleUnited States Technology Hardware & Equip 33.04 4.86 42.79 79.54
114 Hutchison WhampoaHong Kong/China Conglomerates 28.05 3.92 100.24 22.54
115 PepsiCoUnited States Food, Drink & Tobacco 43.25 5.14 35.99 74.92


Pozele au fost primite de la studenta Tatiana Boistean.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fa si tu publica opinia ta