marți, 1 iunie 2010

Nothing personal, just sex

Eurovizion se transforma intr-un concurs rezultatele caruia le poti afla cu saptamaini bune in avans de la casele de pariuri sau din topurile de pe net. Si asta nu pentru ca ar fi niste aprecieri obiective, ci pentru ca functioneaza fenomenul "Intelectului de masa".

Europa este o zona cu cetateni care comunica mai mult on line decat off line, este o zona in care legaturile dintre oameni sunt mai putin personale. Pana chiar si sexul nu mai este ceva personal (legendara maxima occidentala: "Nothing personal, just sex").



In astfel de circumstante poti manipula cu usurinta intelectul colectiv. Astfel se face ca in decizia lor de votare oamenii se raporteaza la topurile de pe net sau la casele de pariuri. Mai intervine si media care speculeaza aceste informatii si ajung sa-l influenteze si mai mult pe bietul european consumator de arta.

Fanii download-eaza de pe net acele melodii care sunt nominalizate in topuri iar daca vre-o melodie de valoare nu a fost inclusa in top atunci e ţeapa ei. Asa devine democratia o unealta de manipulare a intelectului de masa. "Parca are ea ceva nemţoaica, da nu e chiar de locul I, da daca zice lumea de pe odnoklasniki sau hi5 sau... atunci votez si eu cu nemtii.

Ajungem sa pierdem gandirea critica si ne lasam dusi de val.

In ce priveste Olia Tira si baietii de la Sun Stroke personal cred ca au fost ok si meritau sa ajunga in primii 5. Pe langa faptul ca meritau aveau si cea mai mare bafta. Au picat nici primii, nici la urma. Piesa lor jucausa a picat intre 2 cantece de leagan ceea ce iarasi trebuia sa-i avantajeze. Iar saxafonistul si vioristul au facut un show de zile mari.

Inetlectul comun a decis altceva, ce sa-i faci asta e. Solutia - sa investim in marketingul pieselor trimise la eurovision, sa le roadem urechile europenilor cu "the great sound of Moldova". Cumpararea topurilor, pardon, rectific - cucerirea topurilor de pe net ar conduce negresit la castigul piesei moldovenesti in acest concurs. Pana o aparea un filantrop sa sponsorizeze speram in inspiratia si "norocul" participantilor moldoveni (poate Pavel Turcu  era acea inspiratie).

Ai nostri



Nemţoaica



Pavel Turcu

2 comentarii:

  1. chiar imi pare rau pentru baietii nostri. niciodata n-am aspirat la locul 1 dar in primii 10 chiar era posibil sa ajungem. dupa concurs, am ajuns la concluzia ca nu exista o imagine a Moldovei in plan european, iar pentru cei care ne cunosc imaginea a cazut sub limita 0(Rusia, Ucraina, Italia, Belorusia...si alte tari apropiate nu ne-au oferit nici un punct-dezastru), daca sa mai alaturam si influenta topurilor de pe net, atunci primim pozitia 22. ce sa zici, Rusia ,fiind mama tuturor tarilor postsovietice, obtine locul 11 pentru o piesa pierduta in timp si spatiu.cit de Germania aveam si eu impresia ca va cistiga, dar nu am votat pentru Lena din simplul motiv ca stiam ca si asa toata Europa va vota pentru ea, deaceea am dat votul meu celor ce chiar aveau nevoie de el. am ramas profund dezamagita de rezultate, iar reprezentantilor nostri le doresc sa-si ia o vacanta si sa uite de 29 martie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cred ca o vacanta chiar le-ar prinde bine, de dorit la Oslo:)

    RăspundețiȘtergere

fa si tu publica opinia ta