vineri, 14 ianuarie 2011

Logistica Verde

Staples - lantul de magazine de articole de birou din SUA a dat startul unui adevarat fenomen numit logistica verde. Acest fenomen isi are originea in conceptul de Staples Soul.

Cei de la staples declara ca afacerea lor are suflet. Acest suflet este format din grija si responsabilitatea celor de la Staples fata de cei din jur, fata de mediul ambiant si comunitatile in care activeaza. Staples Soul este veriga care facelegatura dintre succesul afacerii si abilitatea de a avea un impact pozitiv asupra consumatorilor, angajatilor si planetei in general.

Cei de la Staples considera ca anume acest "Suflet" face din Staples un vecin de invidiat, un angajator ravnit, diferentiaza brandul contribuinda la cresterea profitabila si responsabila a companiei.

Avand in vdere o astfel de optica Staples vine sa fie pioner in promovarea si aplicarea ideii de logistica verde.
In timp ce concurentii celor de la Staples incearca sa eficientizeze logistica Staples deja aplica principiile logisticii secolului XXI. 


Staples a inteles ca o logsitica mai eficienta poate insemna nu doar un avantaj competitiv ci si un profit mai mare. Ei au decis sa-si eficientizeze procesele logistice prin “inverzirea” acestora. Pe acoperisurile depozitelor si magazinelor Staples au fost instalate baterii solare care permit nu doar economisirea energiei electrice consummate ci si revniderea excedentului catre comunitatile in care activeaza. 

Camioanele Isuzu care sunt utilizate in distributia marfurilor au fost echipate cu dispositive de control a consumului si a vitezei autovehiculuiui. Aceste dispositive au generat o economie de carburant de 2044 tone de motorina. Iar pentru un verde desavarsit in logistica in 2009 Staples au achizitionat primele camioane electrice produse de Smith Electric. 

O astfel de abordare a logisticii a adus, pe langa o reducere esentiala a costurilor logistice, o crestere a loialitatii clientilor fata de marka Staples, in timp ce pionieratul in logistica verde a adus companiei si o publicitate de proportii si absolut gratis.

In imagine primu truck hibrid de la Staples cu mentiunea pe el: "Respira usor"




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fa si tu publica opinia ta