luni, 12 septembrie 2011

Si consumatorii fac cadouri!

Si consumatorii fac cadouri important e sa ne invatam sa le primim.

Cel mai indezirabil lucru pentru o firmă sunt reclamatiile. Angajatii intreprinderilor incearca sa justifice intreprinderea si se simt frustrati de faptul ca lucreaza pentru o companie pe care trebuie sa o justifice, meru, in ochii consumatorilor.


Atunci cand, consumatorii inainteaza o reclamatie ei de fapt fac un cadou companiei. Daca consumatorul era indiferent fata de soarta companiei atunci nu mai făcea efortul si nu mai pierdea timpul cu reclamatiile. Deci consumatorii care fac reclamatii sunt dintre cei mai valorosi pentru o intreprindere si asta pe motiv ca vor sa continuie relatia cu aceasta si deaceea vor sa inlature barierele existente la moment.

Consumatorii care fac efortul si comunica companiei reclamatiile contribuie la perfectionarea acesteea, tocmai deaceea ei merita un respect deosebit din partea angajatilor. Personalulu responsabil de solutionarea reclamatiilor trebuie sa fie foarte curtuosi, sa fie atenti cu cliantii, pana in cel mai mic detaliu.

Angajatii primesc bani pentru munca lor iar consumatorii pentru reclamatii nu prmiesc nimic, mai mult chiar, la unele companii primesc dispretul angajatilor, or reclamatii fac doar consumatorii carora le pasai.

Reclamatiile din partea consumatorilor sunt aidoma unor cadouri pentru companie. Si asta pentru că prin prevenirea si solutionarea reclamatiilor si a situatiilor de problema compania devine mai buna, mai competitiva pe piata, ceea ce inseamna o crestere a numarului consumatorilor si a volumului vanzarilor.

Atunci cand primim cadouri  - multumim persoana care ne-a facut surpriza, ii suntem recunoscatori, si apreciem gestul. La fel trebuie sa ne comportam cu consumatorii care ne fac reclamatii. Trebuie sa ne bucuram ca le pasa, sa le fim recunoscatori ca soarta noastra si a companiei noastre nu le este indiferenta. Trebuie sa le multumim din suflet pentru sansa pe care ne-o dau consumatorii ca sa ne imbunatatim nivelul de servire. 

Noi in schimb, in loc sa-i multumim le inchidem usa in nas, ii aburim, ii mintim, de parca am spune da-mi cadoul si cara-te, esti un mare prost pentru ca, continui sa-mi faci cadouri.

In astfel de cazuri clientii pleaca la cei care inteleg sa fie recunoscatori pentru orice tentativa de imbunatatire a mediului de afaceri al intreprinderii.

Deci - să ne invățăm sa primim cadouri de la clienți!



Un comentariu:

  1. o daaaaa, cat de des in companiile noastre, consumatorii ce sunt nemultumiti si expun oral aceasta nemultumire, iar altii o mai si inregistreaza in scris, sunt priviti drept dusmanii omenirii :D
    dar problema vine de la faptul ca angajatii sunt rau instruiti si consumatorii sunt prea nepasatori fata de produsele ce apar in viata lor )))

    RăspundețiȘtergere

fa si tu publica opinia ta