duminică, 30 octombrie 2011

Remarketing la BOMBA

Saptamaina trecuta lantul de magazine "Bomba" a finalizat campania de remarketing.

In cadrul acestei campanii cei de la bomba au incercat sa se reinventeze, sa-si redefineasca brand-ul si imaginea asociata acestuia. Aceasta campanie de remarketing este a doua, mare, tentativa de redefinire pe piata Republicii Moldova, prima fiind cea a MoldCell-ului.


Daca rebranding-ul Moldcell-ului era un eveniment mult asteptat, despre care s-a vorbit, atunci rebranding-ul la Bomba abea daca a fost observat. 



Este de inteles ca bugetul celor de la Bomba a fost unul foarte modest in comparatie cu cel al Moldcell-ului, si acesta este unul din motivele pentru care consumatorii nu au observat schimbarea. Un alt motiv pentru care piata autohtona a ramas inerta la rebranding-ul Bombei este calitatea remarketingului aplicat.

Astfel Bomba nu a schimbat nici culoarea, nici fontul, nici sloganul si nici modalitatea de abordare a consumatorului.


Pana la rebranding se punea accentul pe litera "M" din numele de marcă, dupa rebranding se pune accentul pe litera "O", ce reprezinta o ținta ce pare a fi o iluzie optica menita sa momeasca consumatorul si sa-i induca o stare de hipnoza.

În afara de aceasta, singura modificare relevanta este inclinarea pe care a primit-o intreg numele de marka (inclinarea vine sa aminteasca de turnul din Pisa, gata sa cada). 



Tote acestea ma fac sa substitui rebrandingul bombei cu termenul de face lifting, s-a incercat reinventarea conceptului de supermarket de electrocasnice dar in esenta au fost doar eliminate cateva riduri care au aparut in mod firesc pe fata brandului. Apreciez efortul marketerilor de la Bomba drept fiind unuil destul de modest cu un impact insignifiant asupra imaginii marcii din mintea consumatorului.

4 comentarii:

  1. Rebrandingul Bombei este un fail. Nu vad mult sens in acesta. Cel mai de ris este "No.1 in Moldova". "No.1" = "No one", get it? :) Nici nu mai am ce adauga.

    Denis Chirilco, MKL293

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesant review, doar ca nu sunt deacord la punctul "modestia investitiilor", daca te-ai fi informat putin ai fi inteles ca aceasta campanie de rebranding este munca CONplementation Business Consulting (Austria), si s-a cheltuit o suma considerabila. Ce tine de design sunt complet deacord cu cele scrise de tine.

    RăspundețiȘtergere
  3. termenul de "buget modest" a fost utilizat prin comparatie a actiunilor intreprinse de cei de la Bomba si cei de la Moldecell.

    RăspundețiȘtergere

fa si tu publica opinia ta