sâmbătă, 19 noiembrie 2011

Publicitate incredibila imprimata pe nisip (Dudus Elena)

Americanul Patrick Dori (Beach ‘N Billboard) este autorul unei invenţii deosebite: un mega-tambur construit din fier forjat şi cauciuc presat cu ajutorul căruia imprimă pe plaje logo-uri şi mesaje publicitare ale firmelor client. 




“Utilajul realizează cel mai mare afiş din lume şi, totodată, unicul complet ecologic: dispare după cinci-şase ore de expunere!”-, spune Dori. El a petrecut şase ani punîndu-şi la punct invenţia şi a cheltuit pentru asta aproape 150.000 de dolari, dar şi-a scos banii rapid. 



 O campanie publicitară de o lună îl costă pe client cca 20.000 de dolari, sumă în care intră şi construcţia tamburului.După ce primesc comanda,specialiştii propun un design special pentru logou şi produs,de dimensiuni enorme.

  Oamenii de pe plajă reprezintă o categorie eterogenă de consumatori, relaxată (deci receptivă) şi amuzată (deci bine dispusă) de această nouă formă de publicitate. 



   Fiecare mesaj publicitar imprimat de tambur conţine şi un mesaj ecologic:  “Respectă mediul înconjurător, foloseşte coşul de gunoi" - firma cîştigindu-şi astfel, şi o imagine de implicare socială. (www.beachnbillboard.com





 Între timp, pe lîngă principala sarcină - de a lua bani de la agenţiile de publicitate, compania a a reuşit să înțeleagă că aceste mesaje au un efect pozitiv asupra oamenilor, îndeplinind o importantă funcţie socială, şi anume datorită camioanelor care curăţă gunoiul de pe plajă în fiecare dimineaţă,imprimînd urme prospete de mesaje şi logouri pe nisipul curăţat.Autorităţile publice locale au raportat o reducere cu cca.21% a aruncării deşeurilor pe plaje,deci s-a constatat un efect megapozitiv al campaniei de protejare a mediului şi un impact asupra conştiinciozităţii populaţiei.


Zilnic, vizitatorii plajelor din Florida,Texas, Chicago,New York,Israel,Puerto Rico, sunt  impresionaţi de,nici mai mult,nici mai puţin, 5000 (4,4 km²) de mesaje publicitare.

Având în vedere că mesajele sunt realizate din nisip şi nu sunt permanente, ecologiştii sunt incantaţi,iar oamenii le consideră plăcute şi inovative.

Şi,cu toate că, pînă la miezul zilei, reclamele sunt aproape în întregime “călcate în picioare”,funcţia cea mai impostantă, şi anume de captare a atenţiei, ele totuşi o îndeplinesc cu brio.
  
Mai mult decît atît, fanii înrăiţi ai publicităţii pot face chiar şi un act simbolic de călcare în picioare a publicităţii enervante, în timp ce turiştii cu o mare plăcere pozează pe fundalul logo-urilor unor companii renumite.

  Cu siguranţă că această modalitate de a face publicitate ar părea puţin invazivă, dar majoritatea o consideră destul de „nice”, mai ales că are un impact major asupra mediului, aşa că, de ce nu, ar putea fi extinsă cu succes şi pe plajele europene, sau plaja de la Ghidihici. 

material prezentat de Dudus Elena BA 106.

2 comentarii:

fa si tu publica opinia ta