luni, 1 februarie 2010

I PAD SI ALIANTA STRATEGICA SAU THE BATTLE FOR ARRAKIS?

Miercuri in data de 27/01/2010 Steven P. Jobs a condus ceremonia de lansare a noului dispozitiv mobil de la Apple pe nume ipad. Este un dispozitiv, pe drept cuvant, revolutionar. Este vorba despre un tablet pc de 9,7" cu un singur buton fizic - butonul power, grosime de 1/2 de inch si extrem de usor. In ipad tehnologia tuch screen este adusa la perfectiune, iar calitatea imaginii socheaza. Se vehiculeaza cum ca la acest proiect se lucra de aproape 10 ani iar noile tehnologii aparute in ultima decada au facut ipadul realitate. Dupa cum mentioneaza si Jobs ipad-ul este ideal pentru "internet browsing", photo sharing si lectura de e-carti. O surpriza este fiabilitatea bateriei - de pana la 10 ore, sau o luna de Stand by.
Acum sa dezvaluim ce scrie printre randuri. Este vorba despre un dispozitiv mobil care vine sa elimine de pe piata lap top-urile iar pretul de dumping aplicat pentru acest produs vine sa accentuieze potenta acestei ipoteze. O alta surpriza e ca, la fel ca I pod-ul, padu-ul nu recunoaste formatul flash utilizat de 98% din calculatoare, animatiile si filmuletele de pe web devin inaccesibile pentru viitorii detinatori de i pad-uri, insa aceleasi filmulete codificate cu Itunes, un produs Apple, devin accesibile. Foarrte corect, este vorba despre o lupta, mai mult sau mai putin, ascunsa dintre Apple si Adobe. Altfel vorbind Apple vinde noile Ipad-uri relativ ieftin toata lumea le cumpara iar profitul principal ii revine companiei din vinderea aplicatiilor catre site-uri si useri. Astfel una din aceste aplicatii este si ibooks, aplicatie care vine sa faca legatura directa cu publicistii care platesc comision firmei Apple pentru fiecare carte downladata de userii de ipad. In prezent userii de I phone-uri sunt in numar de 75 mln. + 250 mln consumatorii de Ipod-uri, adica un total de 325mnl oameni, Ipad-ul, cred, va dubla aceasta suma. La lupta cu Adobe si alianta strategica cu publicistii se mai adaoga si alianta strategica dintre apple si furnizorii de telefonie mobila, iarasi in schimbul unui comision.
Astfel in SUA un Ipad cu 3G il vei putea folosi doar cu un abonament de internet de la AT&T, cred ca in moldova provider-ul va fi Orange. In concluzie putem afirma - 500 USD, pretul de start pentru un i pad nu este chiar asa de putin daca este sa luam in calcul costurile ascunse furnizate de itunes si alte aplicatii, zilele lui adobe flash sunt numarate, iar pe piata calculatoarelor portative sa produs un shift ireversibil.
p.s. Acum cativa ani B. Gates zicea ca,in viitorul apropiat, piata calculatoarelor va fi dominata de tablet-uri, paradoxal e ca tocmai "profetul" a fost cel care nu a luat aminte de propria-i profetie.
ipad-ul cu 3G si 32 Gb va costa in jur de 800 USD in SUA si apare in luna mai. (pozele au fost preluate de pe NY Times)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fa si tu publica opinia ta