joi, 10 februarie 2011

Partide Politice Fara Lideri, Produse Fara Istorii


Vreau sa va povestesc o istorie despre un om care a dat dovada de initiativa si leadership, perpetuand schimbarea aidoma unei torţe. 
Este vorba despre Blake Mycoskie un tip care se deosebeste de ceilalti prin abilitatea sa de a uni oamenii in jurul unei idei.

In urma unei vizite in Argentina, Mycoskie a fost profund markat de copii din localitatile pe care le vizitase, copii care nu aveau incaltaminte si asta pe motiv ca parintii acestora nu si-o puteau permite. 
Intors in state Blake impreuna cu prietenii sai infiinteaza brandul Toms shoes (shoes for tomorrow) si lanseaza campania one for one.
Ideea sa era simpla: prin achizitia unei perechi de incaltaminte de la Toms Mycoskie urma sa dea o pereche identica copiilor care au nevoie de ea. In acelasi an Blake revine in Argentina si aduce cu el 10 000 perechi de incaltaminte. Pana in ziua de astazi consumatorii produselor Toms au incaltat sute de mii de copiii care nici nu visau la incaltaminte.
De ce am hotarat sa va povestesc aceasta istorie - pentru ca aceasta este o istorie de succes in spiritul marketingului secolului XXI. Produsele Toms sunt diferite nu doar prin design ci si prin istoria ce o povestesc chiar pe raft.

Mycoskie a reusit sa faca din pasiunea sa un business de succes. El ajuta oamenilor care vor sa ajute alti oameni prin faptul ca le ofera aceasta posibilitate. Pe langa asta face si niste produse care permit oamenilor sa se diferentieze. 

Produsele sale nu segregheaza consumatorii dupa varsta nivelul venitului sau culoarea pielii ci mai curand dupa dorinta de a rasturna ideile preconcepute si a imparti bucurii celor care stiu sa se bucure - copiilor. 

Un produs de succes trebuie nu doar sa fie unul de calitate ireprosabila ci sa si uneasca comunitatile in jurul unei idei, trebuie sa vorbeasca inca de pe raft. Produsul de succes povesteste o istorie.

Aceste atribute lipsesc cu desavarsire produselor autohtone. Vinurile noastre nu povestesc istorii cu, calugari care stiu recete transmise in mare "taina" vinificatorilor autohtoni, incaltamintea noastra nu povesteste despre consumatori fericiti, iar dulciurile noastre nu au backup-ul copiilor din orfelinate ce primesc in dar cate o caramela la fiecare kg de dulciuri cumparate de consumatori.

Noi nu avem istorii si nici produse de succes. Noi stim doar sa imitam sau in cel mai bun caz sa adaptam ceea ce vedem in occident, oare de ce o fi asa?

Pana si partidele politice sunt produse fara istorii de succes, astfel incat numele de marca a partidului este mut si nu povesteste nici o istorie de succes. Poate de aici si dezbinarea, nu avem un ideal sa ne uneasca, unul care sa ne adune pe toti, rusi, romani, gagauzi,  ţigani, bogaţi si saraci, tineri si batrani.

Desigur ca sunt idealuri sunt istorii care ar uni si consolida societatea si atunci ce nu ajunge? Sa fie oare vorba de lidership? Un lider aidoma lui Blake? Sa fie asta oare? Comunitatile sunt gata mereu sa urmeze iar lideri demni de a fi urmati nu sunt mereu si asta e marea tragedie. Ar trebui sa insistam cu mai multe rugaciuni pentru o astfel de binecuvantare.

One for One campaign:





Un comentariu:

  1. wow, idee atat de simpla si atat de impresionanta, amazing :tender:
    ce bine ca mai sunt asa oameni ca Blake


    aveti perfecta dreptate "partidele politice sunt produse fara istorii de succes, astfel incat numele de marca a partidului este mut si nu povesteste nici o istorie de succes"
    de pe arena politica din MD, unicul (imo) care reprezinta o diferentiere e primarul nostru, dar oricum atat timp cat va sta cu Ghimpu, departe nu va merge

    sunt sigura, ca peste min. 5 ani, vor aparea si fete noi si oameni in care vom putea avea incredere
    iar peste ~ 15 ani, va vom vota pe Dvs.
    as vrea sa vad un astfel de reprezentat al tarii noastre )))))


    PS: trebuie sa fie foarte comoda incaltamintea de la TOMS, placut tare acele rosii in dungi albe ^_^

    RăspundețiȘtergere

fa si tu publica opinia ta