In scurt timp dupa sloganul partidului comunistilor au fost lansate si alte slogane electorale. Astfel merita mentionate sloganele: mai putine vorbe, mai multe fapte - MAE, noi ne facem datoria, o sa fie bine - Moldova Noastra si impreuna impotriva saraciei, Moldova fara saracie - PLDM. Toate sunt slogane bune, dar nu le consider la fel de inspirate ca sloganul partidului comunistilor.
Sloganele sus mentionate nu capteaza atentia nu sunt destul de scurte si nici nu sunt usor de memorat sau recunoscut (cu exceptia sloganului PLDM)
Cel mai bun din sloganele enumerate este sloganul PLDM - Moldova fara saracie. Acesta este unul usor de memorat cu o incarcatura emotionala mare, este scurt si poate fi usor incadrat in orice mesaj promotional transmis prin oricare din mediile existente (flyer, radiou, televiziune, web, presa scrisa, bannere ...).
Un dezavantaj al acestui slogan este faptul ca acesta este unul cuantificabil. Or in viziunea celor de la PLDM Moldova fara saracie inseamna crearea a peste 100 000 de locuri de munca, o pensie minima de 1300 lei, alocatia pentru nasterea copilului de pana la 10.000 lei iar alocatia lunara pentru cresterea copilului de 1300 lei. Toate bune si frumoase doar ca lumea a mai auzit astfel de promisiuni cam la toate campaniile electorale de pana acum si nici una din aceste promisiuni nu a fost realizata.
Astfel daca vor sa aiba succes cu acest slogan cei de la PLDM trebuie sa fie foarte convingatori si sa inspire incredere electoratului. Iar daca promisiunile electorale, faorte bine cuantificabile, nu vor fi realizate atunci in mod cert soarta PLDM-ului va fi una deloc de invidiat.
De remarcat este si personalizarea luptei impotriva saraciei lansata de PLDM. Acestia realizeaza o miscare de marketing extrem de frumoasa prin semnarea de catre membrii PLDM a declaratiei de demontare a saraciei in Moldova. Astfel lupta pentru o Moldova fara saracie devine una mult mai personala iar membrii PLDM se fac responsabili, de reusita aceastei lupte.
Tin sa mentionez ca in comparatie cu celelalte campanii electorale calitatea sloganelor dar si a mesajelor promotionale in generl a crescut. Partidele politice fac din ce in ce tot mai mult uz de strategii de markeitng. Vreau sa reamintesc, insa, ca succesul depinde nu doar de mesaj ci mai cu seama de consecventa si onestitatea cu care sunt puse in aplicare dezideratele lansate in campanie.
so the game have started.. :-)
RăspundețiȘtergereand the Winner is..... ?!
"mai putine vorbe, mai multe fapte"
RăspundețiȘtergerechiar as vrea sa vad asta, pt ca atat de bine se lupta impotriva saraciei in vorbe (se tinde spre asta in ultimii 10-12 ani, poate si mai mult) si se face datoria, ca sa fie totul bine (intrand in datorii de miliarde), ca doar vorbe si raman dupa alegeri
cred ca cea mai mare lupta va fi dintre PCRM si PLDM, pt locurile in parlament ))
PS: unele partide nici nu s'au straduit sa schimbe foile A4 cu publicitate, de la alegerile trecute :D
"iara">>> de ce sa nu usuram lupta celor de la PLDM?
RăspundețiȘtergereSau doriti ca P-C-R-M sa ne mai puna spini inca 4 ani, ei altceva desigur ca nu vor face...
Sustinindui pe cei de la PLDM ii "ucidem" pe cei de la P-C-R-M... Doi iepur dintr-o data...
Ginditzi shi singuri...
In opinia mea sloganul PLDM nu este atit de reusit... Are prea multe elemente negative. In primul rind cuvintul FARA - o negatie, in al doilea rind cuv. SARACIE - deasemenea un cuvint ce nu-ti creaza niste asocieri pozitive si placute. Ar fi mai inspirat sa fi fost alese niste cuvinte ca prosperitate, succes etc.
RăspundețiȘtergereP.S. Nu sunt de partea nici a unuia din partide. Nu-mi inspira incredere nici Filat, nici Lupu, nici comunistii.