Dupa ce la 23 septembrie 2010 curtea constitutionala a declarat nevalabil referendumul constitutional din 5 sptembrie, primii care au inceput campania electorala au fost Partidul Comunistilor cu sloganul: "Alege Victoria". Din perspectiva de marketing acest slogan este unul foarte inspirat. Argumentul utilizat de comunisti pentru acest slogan ar fi neprezentarea in masa a populatiei la referendum.
Partidul comunistilor a fost partidul care a boicotat referendumul si a chemat populatia sa nu participe, iar prin neprezentarea a 33% din populatia Republicii Moldova celelalte 2/3 au fost catalogate, automat, drept simpatizanti ai secerii si ciocanului.
Partidul comunistilor a fost partidul care a boicotat referendumul si a chemat populatia sa nu participe, iar prin neprezentarea a 33% din populatia Republicii Moldova celelalte 2/3 au fost catalogate, automat, drept simpatizanti ai secerii si ciocanului.
Din cele expuse rezulta ca sloganul nu este lipsit de o baza mai mult sau mai putin argumentata. Am zis ca sloganul este unul foarte inspirat si intr-adevar asa este. Intai de toate este greu sa demonstrezi ca cei 66% din cetatenii Republicii Moldova nu au venit la referendum din lene sau dezinformare dar e si mai greu sa demonstrezi ca cei 66% nu sunt simpatizanti ai partidului comunistilor.
De ce sloganul este un succes de tactica de marketing? Pentru ca e in natura omului sa vrea sa fie invingator. Nimeni nu vrea sa se regaseasca in tabara invinsilor, nimeni nu vrea sa fie invins. Atunci daca apare un candidat politic si indeamna alegatorii sa faca si ei parte din tabara invingatorilor asta nu face decat sa-i influenteze in mare masura, in primul rand, pe cei indecisi, care in Republica Moldova reprezinta majoritatea. Cine nu ar vrea sa fie invingator?
Imaginati-va un mesaj promotional al comunistilor care spune: Am invins din 2000 pana in 2008 am invins la 5 septembrie 2010 vom invinge si acum, voteaza victoria! Astfel de mesaje pot fi inventate cu duzinele si toate vor avea priza.
"Alege Victoria" este un mesaj extrem de inspirat si pe motiv ca este usor de memorat, usor de recunoscut, foarte reprezentativ si cu o incarcatura emotionala extrem de puternica. La toate se mai adaoga si faptul ca este foarte scurt si cu o sonoritate la nivel fonic si fonetic - placuta. Incape pe orice panou sau nota informativa si se citeste si intelege cu usurinta, in orice limba , de reprezentantii tuturor claselor sociale sau confesionale.
La nivel conotativ acest slogan delimiteaza si looserii sau perdantii. Daca comunistii sunt cei victoriosi inseamna ca ceilalti sunt perdantii sau infrantii, dar mai cu seama cei care au organizat referendumul care nu a fost validat pe motiv de neprezentare a populatiei. Prin sloganul Alege victoria reprezentantii partidului comuistilor vin sa-i numeasca pe membrii si simpatizantii aliantei - perdanti. La nivel de subconstient simpatizantii aliantei vor trai un sentiment de frustrare ori de cate ori vor auzi acest slogan.
Sunt foarte curios sa aflu care vor fi pasii partidelor membre AIE. Abea astept sa vad cum vor gestiona aceasta situatie. Astept din partea acestor partide slogane cel putin la fel de inspirate.
unicii, din AIE, ce pot avea o campanie interesanta sunt cei din PLDM
RăspundețiȘtergerem'am saturat de toate sabloanele noastre, la toate alegerile, unde e o fotografie, de o calitate joasa a liderului partidului shi un mesaj foarte slabut, de tipul, votati pt noi
sa ne amintim chiar de Obama, el a castigat o mare parte din alegatori datorita campaniei sale, nu una simpla, unde fiecare putea contribui
!Yes we can!
E inutil de a mai spune ceva, sloganele sunt doar vorbe goale in care populatia nu mai are incredere, sunt necesare fapte si actiune, cine nu ar fi la putere, de la dinsul poporul asteapta rezultate.
RăspundețiȘtergereiata un mic exemplu cum se face publicitate in politica de peste hotare ))))))
RăspundețiȘtergerehttp://www.adme.ru/politicheskaya-reklama/politicheskaya-reklama-233755/
foarte expresiv ))