joi, 18 noiembrie 2010

Producatorii americani de tigari sunt impusi sa faca ANTIMARKETING

La data de 10 noiembrie 2010 Washington Post scrie despre initiativa Departamentului de Sanatate si Servicii Umane a SUA (HHSD) de a impune producatorii si comercianiti de tigari din SUA sa aloce 1/2 din spatiul de pe pachetele de tigari antimarketingului pentru acest produs.


Astfel HHSD va impune afisarea pe pachetul de tigari a pozelor cu oameni ce sufera un atac de cord din cauza fumatului sau chiar mor din cauza acestui viciu. Pozele si mesajele ce vor insoti aceste poze vor avea drept scop reducerea cererii pentru tigari pana la eliminarea completa a acesteia. Aceste masuri sunt argumentate prin statisticile inspaimantatoare. 

Astfel conform datelor statistice zilnic in SUA incearca sa fumeze 4000 de tineri, din care 1000 devin fumatori iar 443000 de cetateni americani mor anual din cauza problemelor provocate de acest viciu. In aceeasi ordine de idei merita a fi mentionat ca in SUA au fost interzise mentiunile gen "mild'", "light " sau "low". Deasemenea FDA a interzis utilizarea aromelor de fructe, dulciuri sau condimente in tigari. Astfel daca mergeti in SUA si vreti sa fumati tigari cu aroma de caramela nu o veti putea face din simplu motiv ca nu le veti gasi pe raft. 

Pana in data de 9 ianuarie 2011 FDA (Food and Drug Administration) face o cercetare de marketing in urma careia va alege 9 imagini si mesaje care vor fi utilizate in campania de antimarketing. Iar din 22 septembrie 2012 producatorii si comerciantii de tigari din SUA vor trebui sa plaseze aceste imagini si mesaje de groaza pe ambalajul produselor lor. 

Din cele mentionate putem concluziona ca SUA a inceput o campanie serioasa de antimarketing pentru a reduce, pana la eliminare, a cererii la produsele de tutungerie. Oare cand va incepe si Moldova sa lupte impotriva acestui viciu, un viciu daunator nu doar pentru cei impatimiti dar si pentru stat in intregime. Or cei care fumeaza fac mai multe pauze la serviciu, se imbolnavesc mai des, folosesc mai multi bani din fondul de sanatate astfel ei au un randament mult mai redus decat nefumatorii si costa statului mai multi bani. 

Fara sa mentionez daunele aduse mediului dar si nefumatorilor din jur cred ca am enumerat suficiente motive pentru a justifica o eventuala intentie a Republicii Moldova de a se alatura SUA in lupta impotriva fumatului.
Va propun spre analiza pozele si mesajele ce fac obiectul cercetarii de marketing conduse de HHSD, noua din acestea vor apare pe pachetele de tigari comercializate in SUA. click aici pentru pozele in format PDF
























p.s. Mai aveti chef sa fumati?




2 comentarii:

  1. nu prea cred ca asa imagini vor face oamenii sa lase fumatul, mai ales acele imagini desenate

    pe fumatori treb sa'i convingi sa nu fumeze, inainte de a procura tigari, dar nu deja cand acestea au fost cumparate

    unele sunt chiar prost realizate, de parca au fost platite de insusi producatorii de tigari

    trebuie cat mai multe fotografii reale ) si pe billboard-uri mari (imho)

    RăspundețiȘtergere
  2. La noi la fel e dezvoltat antimarketingul la tigarete sh nu numai... Insa efectul acestor actiuni nu au acel asteptat... Orice persoana care procura un pachet de tigari, si mai ales daca n-o face prima data, nici nu mai constientizeaza sensul acelor mesaje de pe ambalaje... trebuie ceva noutz, ceva care ar uimi intr-un fel, ar atarge atentia pe mai mult timp. Insa producatorii nu doresc aceste schimbari - si asa le e bine... :)

    RăspundețiȘtergere

fa si tu publica opinia ta