luni, 16 aprilie 2012

Studiul perceptiei nivelului calitatii activitatii cantinelor din cadrul ASEM.

In perioada 7 februarie 1 martie, impreuna cu studentii de anul II, specializarea BA, am realizat o serie de cercetari. Subiectele cercetarilor au fost propuse de catre studenti iar rolul meu a fost sa-i asist in formularea obiectivelor, ipotezelor si in modalitatea de utilizare a metodelor si tehnicilor de scalare. 

Tin sa mentionez ca: formularea problemei cercetarii, obiectivelor si ipotezelor si a chestionarului au fost efectuate pe parcursul unei singure perechi. Colectarea si prelucrarea rezultatelor a durat 7 zile. 

Desi marimea esantionului pentru fiecare cercetare a foste de 100+ respondenti iar  marja de eroare nu a fost calculata rezultatele cercetarii prezinta niste tendinte deloc neglijabile.

Voi publica cercetarile in ordinea in care au fost executate si va rog sa comentati rezultatele.


Cercetarea Nr3.
Studiul perceptiei nivelului calitatii activitatii cantinelor din cadrul ASEM.
Din numărul total de respondenți 67,44% se alimentează cu frecvența de câteva ori pe lună la cantinele din cadrul ASEM.
Figura Nr. 1.:            Frecvența vizitelor studenților la cantinele ASE
(exprimat în % )

Ne-a surprins gradul extrem de scazut de alimentare a studentilor la cantinele din cadrul ASEM, in continuare vom elucida si motivele.
Observăm că majoritatea celor care au gustat bucatele care se prepara la cantinele din incinta ASEM au afirmat ca apreciaza negativ oferta din meniu  calificand pozitiile din meniu drept fiind "mai putin gustoase".
Respondentii care au apreciat meniul de la ambele cantine drept "oribil", sunt, in exclusivitate, respondenti de sex feminin, 4% unii din acesti respondeți afirmă că au găsit chiar si obiecte străine in bucatele servite. Tot aici 12% din respondentii care apreciaza negativ meniul cantinelor ASEM, consideră prețul plătit drept fiind „ok”, iar alte 12% consideră că prețul este „inalt”.

Figura Nr. 2.:            Nivelul perceperii meniurilor de către studenti la cantinele din blocurile A si B (exprimat in % )

2,32% din respondenti consodera meniul din cantina A drept fiind unul foarte gustos, de mentionat ca, cantina din blocul B nu a luat nici un punct la capitolul meniu foarte gustos. De cealalta parte sunt mai mullti cu 2%, respondenti care afirma ca meniul cantinei din blocul B este gustos(13,95) in comparatie cu 11,62% ,aprecieri de acelasi nivel pentru cantina din blocul A.

Cei din tabăra ce consideră meniul oferit de cantina drept „foarte gustos”, sunt de sex masculin, care locuiesc in campusul universitar și la gazdă. Tot aceștia afirmă că prețurile percepute de cantinele universitare sunt “ok”, dar in același timp merg la “magazinele din apropiere” atunci când nu vizitează cantinele locale. Per ansamblu putem concluziona ca meniul din blocul A are pozitii, care de catre unii studenti pot sa fie apreciate cu calificativul foarte bune, iar cantina din blocul B este pe gustul majoritatii studentilor si este mai "ok" decat cel de la cantina din blocul A.

Figura Nr. 3.:            Opinia respondenților privind atitudinea personalului cantinelor blocurilor univerisatre A și B (exprimat in % din nr total)

Din graficul de mai sus putem observa ca personalul cantinei din blocul B nu are nici o apreciere la capitolul atitudine "foarte rea" si pe ansamblu atitudinea personalului cantinei din blocul B este apreciata drept fiind mai buna decat a personalului cantinei din blocul A.
Este de menționat faptul că cei 11% din intervievatii ce consideră atitudinea bucătarilor drept rea și foarte rea, in alternativa alimentației zilnice dau preferința cantinei din incinta Curții Supreme de Justiție.

38% din intervieivati sunt de părearea că, cozile din cadrul cantinelor universitare,  sunt prea mari, comenzile  se procesează greu, iar 16% sustin că personalul lipsește des si se intampla sa nu aiba cine procesa comenzile.

Figura Nr. 4.:            Elemetele care deranjeaza cel mai mult vizitatorii cantinelor universitare
(exprimat in %)
Putem intui ca printre cauzele cozilor interminabile la cantinele din incinta ASEM este si absenta deasa a personalului de la post ceea ce si conditioneaza aparitia cozii.

Printre alte elemente care deranjeaza clientii cantinelor ASEM se numara si faptul ca personalul cantinelor isi permite sa vorbeasca pe un ton ridicat si obisnuieste sa faca curat in sala in timp ce clientii iau masa, fapt ce incomodeaza enorm.


Datele demografice pe intreg setul de respondenți arată o distribuție echilibrată din punct de vedere a sexului, astfel s-au implicat 42,85% barbați și 58,13% femei. Din cei intervievati 7% sunt boboci, 16% din anul III de studii si 76,74% din intreg eșantionul sunt studenti de anul II.

Figura Nr. 5.: Distribuția pe sex                         

Figura Nr. 6.: Distribuția pe ani de studii            


Figura Nr.7.: Distribuția pe crit. de domiciliu


 39,54% din intervievati sunt cazati in campusul ASEM, 34,88% locuiesc cu parintii iar16,27% din respondenti stau in chirie sau locuiesc la apartament fara parinti.
 Concluzii
         Din rezultatele studiului putem conchide ca din cele doua cantine ale ASEM cel mai bine se pozitioneaza cantina din blocul B. Cu toate acestea studentii manaca rar la cantinele universitatii si ca alternativa prefera cantina din incinta Curtii Supreme. 

            Chiar dacă suntem deacord cu gândul ca fiecare are gusturile și preferințele nutritive, totuși datele studiului demonstrează că studenții frecventează, cu părere de rău “De câteva ori pe lună sau mai rar” în proporție de 67,44% cantinele din cadrul blocurilor “A” și “B”. 


Tot aici majoritatea care se alimentează la cantinele ASEM califică bucatele servite drept “ok” sau “mai puțin bune”.


Este de înțeles faptul că drept alternativă de alimentație studenții aleg magazinele din apropiere sau bucătăria din incinta CSJ, destul de probabil pe motiv ca atitudinea angajatilor cantinelor ASEM este inadecvata servirii clientilor, în topul răspunsurilor aflăndu-se “Cozile mari pentru a face comanda”, apoi “Grăbesc studenții”, și “Vorbesc pe ton ridicat”. Nu putem trece nici peste cei 20,93% de studenți care afirmă ca sunt indignați de faptul ca se face ordine de către personalul responsabil în timpul servirii bucatelor.

            Ne bucură faptul că 81,39% dintre studenți consideră drept “ok” prețul plătit pentru bucatele servite în cantinele blocurilor A și B.
           
Totuși în condițiile actuale este necesar de atras o atenție sporită managementului acestor două cantini universitare, astfel încât calitatea bucatelor pregătite sa crească, să se elimine discrepanțele de preț dintre cantine, personalul să-și îndeplinească atribuțiile întocmai, de o maniera amabila și ospitalier.
Sperăm că schimbările interioare, vor crește încrederea studenților față de bucătăriile locale, astfel încât să frecventeze mai des cantinele, să se alimenteze corect, la timp, la preț accesibil și cu pofta mare!


p.s. Recomandam administratiei cantineleor ASEM si administratiei ASEM sa isi revizuiasca atitudinea fata de consumatori, or aceasta va garanta un flux mai mare de clienti si o eficienta mai mare in utlizarea banului public.Daca sunteti la ASEM si vreti sa luati masa cantina din blocul B este preferabila celi din blocul A.

2 comentarii:

  1. cel mai simplu, mergeti si mancati la cantina curtii supreme de justitie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si, apropo: doamna care deserveste in blocul B de una singura, face de 3 ori mai mult lucru decit papadiile din A, care sint vreo 4 la numar.

    RăspundețiȘtergere

fa si tu publica opinia ta