vineri, 1 martie 2013

Responsabilitate prin achiziție!



Cu totii achiztionam bunuri si servicii dar suntem constienti de impactul deciziei pe care o facem?

Comportamentul nostru de consum, împreună cu alți factori, vin să trimită mesaje în jur. Toate acțiunile pe care le facem vin să servească drept stimuli pentru acțiunile sau inacțiunile altora. 

Comportamentul nostru de consum vine să servească drept stimul pentru cei din jur. Orice act de achiziție este un stimul. 

Atunci când cumpărăm un pachet de gume de mestecat marca ”X”, bombardăm pe cei din jur cu stimuli. Mesajele care sunt expediate în timpul achiziției sunt din cele mai variate și în mare parte depind de percepția celor din jur.

Astfel urmare a achiziției unei gume marca ”X” cineva ar putea să vrea și el să achiziționeze această marcă sau ar putea crede despre mine ca sunt un snob, sau ca merg la o întâlnire cu o tipă și că atunci când mergi la întâlnire cu vreo tipă trebuie să-ți cumperi guma de mestecat marca ”X”.


În timpul consumului produsului de marca ”X”, continui să-i bombardezi pe cei din jur cu stimuli.

De ce mă preocupă acest subiect?

Pentru că, consumul poate fi utilizat drept un instrument prin care poți influența grupuri de indivizi și tocmai de aceea în timpul achiziției trebuie să fii responsabil nu doar față de tine și mediu ci și față de ceilalți consumatori. 

Indiferent de ce cumperi și unde cumperi transmiți stimuli care pot modifica comportamentul de consum, credințele și atitudinile celor din jur, și asta ar trebui să te facă responsabil. 

Dacă ești conștient de acest efect secundar al consumului poți face uz de acest instrument pentru a schimba grupuri de indivizi. 

Ne plângem pe semenii care nu respectă niște reguli de etică sau conduită în societate și neglijăm aspectul influențării acestor indivizi prin comportamentul propriu. 

Fără propagandă, fără interacțiune directă putem schimba oamenii din jurul nostru.

Consumând de o manieră responsabilă produse pe care le considerăm bune, sănătoase, inofensive pentru mediu - transmitem semnale celor din jur care vor fi influențați de comportamentul nostru de consum.

Conducând un Prius trimiți mesaje care pot să sensibilizeze opinia publică referitoare la starea mediului sau pot descuraja consumatorii să achiziționeze mașini cu capacitate cilindrică, și consum mare.

Astăzi vreau să vă vorbesc de TOMS și de oamenii care înțeleg componenta de modificare a oamenilor din jur prin propriile decizii de consum.

În momentul în care o persoană poartă încălțăminte de la TOMS el trimite mesaje referitoare la milioane de copii de pe glob care nu au încălțăminte și din această cauză se îmbolnăvesc de boli ce apar din contactul murdării cu zonele lezate ale picioarelor. 

Cumpărând o pereche de încălțăminte TOMS consumatorii sponsorizează o pereche de încălțăminte identică pentru un copil ce nu are cu ce se încălța.

În momentul în care cei din jur iți văd și-ți evaluează decizia de achiziție, se poate întâmpla să le influențezi consumul lor.  Astfel oamenii se pot uni, prin consum, în jurul valorilor care, cu adevărat contează.

TOMS ii adună pe cei care au istoria lor de consum cu impact și o pune la dispoziția celorlalți consumatori spre analiza.

Eu vă propun ca la fiecare achiziție și consum pe care le facem să fim conștienți de mesajele pe care le  trimitem în jur. 

Vă urez să faceți doar achiziții responsabile!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fa si tu publica opinia ta