sâmbătă, 7 mai 2011

Conferinta tinerilor cercetatori

În cadrul conferintei tinerilor cercetatori studenții: Popovici Dan, Grec Evghenii, Ostrovscaia Iaroslava au prezentat comunicari pe care am promis ca o sa le postez pe blog.

Prima comunicare pe care o postez este a lui Popovici Dan si are tema Swap marketing.
comunicarea:
Am ales o temă, după părerea mea actuală în zilele noastre, deoarece trăim într-o perioadă în care nivelul preţurilor cresc iar cel al salariilor ramîne constant. Acest fenomen în care fiecare pas se analizează cu mare precauţie şi atenţie ofera şanse mici tradiţionalelor publicităţi. De aceea am crezut de cuviinţă să vă comunic despre un fenomen care s-a ivit in SUA şi anume SWAP market, el reprezintă consumatorul responsabil de faptele sale şi de mediul în care trăieşte, fiind mai raţional şi mai imun la factorii decizionali în procesul de cumpărare.


Fiecare din noi şi-a dorit un lucru pe care demult la căutat dar din păcate nu la putut găsi, sau nu şi-a putut permite să-l cumpere din oare care motive. În acelaşi timp, mediul turbulent în care trăim pur şi simplu ne taie orice dorinţă de a face shopping, mai ales cînd preţurile înalte te fac să rămii indiferent la lucrurile de pe rafturile magazinelor. Acum soluţia pe care am gasit-o este piaţa online, SWAP market, o inovaţie care permite să găsiţi anume lucrul pe care îl doriţi în schimbul altuia pe care dumneavoastră îl oferiţi în loc. Astfel în timpul cel mai scurt indiferent de ce căutaţi (prieteni, cărţi, haine, muzică, jocuri etc.) SWAP Market vă va ajuta sa vă satisfaceţi dorinţa. Adresa electronică www.swaptree.com enumeră cea mai largă reţea de swaperi (in jur la 1.9 milioane de oameni care au economisit 11milioane de dolari) numai prin faptul că nu au făcut alt ceva decît să schimbe un lucru pe alt lucru.

O asemenea activitate o putem face şi noi, în ţara noastră, elaborînd o adresă electronică specială www.schimbrapid.md în care swaperii autohtoni î-şi vor reclama produsele propuse spre schimb. Avînd rolul de intremediari noi vom asigura ca produsul să fie promovat iar cumpăratorul satisfăcut.
Acuma vă vom informa despre procedura care are loc in timpul schimbului.

1.Determinaţi locul si data întilnirii cu swaperii pe adresa noastra (fiţi mai indrăzneţi si principiali, oamenii trebuie convinşi că anume ceea ce aveţi lor le trebuie). De asemenea anunţurile le puteţi posta oriunde in reţeaua internet, poate fi chiar şi facebook, bineînţeles că invitaţiile scrise de mînă sunt binevenite.
2. Procesul de cumpărare şi costurile posibile.
Cînd vine timpul alegerii produsului dorit apare o oarecare confuzie amuzantă, cauzată de cantitatea de obicte diferite după stil, marime si folosire. Dar vă asigur că veţi pleca acasă cu o mulţime de lucruri noi si emoţii pozitive. Costul pentru poziţionarea produsului dvs în internet magazin va fi doar 10 lei pentru obiectele de mică valoare, şi 25 lei pentru obiecte mai valoroase şi nici o taxă mai mult, astfel cheltuiţi in jur la 35 lei(tot atîta platiţi pentru o gustare în pizzerie). Noi invităm pe ficare doritor să se implice in aceasta nouă mişcare de marketing şi vă oferim condiţiile necesare pentru a petrece timpul cu folos.

Ca un punct de plecare pentru a ne forma ca swapperi vă putem propune proiectul swap pentru elevi şi profesori.

În lumea swapului apar aşa factori ca (ce doresc si ce pot oferi) aceasta e ideea de bază pe care se fondează swappul
Şcolile din RM nu doar au dorinţe, ele au nevoie vitală în resurse informaţionale şi economice. Astfel volumul redus de cărţi în bibliotecile liceelor si şcolilor face ca elevii şi profesorii să-şi cumpere singuri manualele şi alte obiecte necesare.

Invităm deci fiecare voluntar să-şi deschidă un cont pe adresa noastră electronică ca sa ofere cărţi, filme, rechizite, care vor veni direct in şcoli şi vor ajuta copiii să aibă un viitor sigur. Dacă deja sunteţi un swaper inrăit nu există sentimentul mai potrivit decît acela că lucrul dvs va ajuta la educarea copiilor în întreaga ţară.
Odată trecînd prin magazinele şi tarafurile pieţei noastre în care negustorii îşi lăudau mărfurile am inţeles, că există o mulţime de lucruri inutile, care tot odata mă fac fericit. în fiecare zi fluxul continuu de informaţii inghiţite de fiecare din noi ne formează o imagine clară despre ceia ce ne trebuie cu adevărat si ce nu ne este necesar, iar prădalnica piaţa nu ne lasă nici o şansă de ciştig în condiţii de concurenţă crescîndă. Însă pentru noi, viitorii oameni de afaceri era consumatorului raţional nu este o perioadă cam prosperă, iar piaţa SWAP este o soluţie potrivită ca să împuşcăm doi iepuri odată: atragerea clienţilor şi impunerea ideii că deciziile fiecăruia de a cumpăra sunt cele mai raţionale. 

Astefel piaţa SWAP este un spaţiu unde fiecare işi poate alege produsul potrivit deoarece a cumpăra nu înseamnă doar a plăti dar şi a alege, a decide şi ştim că sînt mulţi ca noi, care caută lucruri cam asemanătoare cu cele dorite de noi. De asemenea pot fi sigur, că fiecăruia din noi îi este plăcut procesul cumpărării unui lucru nou, fie bărbat sau doamnă, pentru că anume procesul de cumpărare ascunde in sine etapa decizională, care îl face pe om sa se simtă mai încrezut în sine şi mai puternic, asta si oferă SWAPUL, simţul controlului total : tu eşti rege, tu ştii ce doreşti şi totul depinde numai de tine, o momeală mai gustoasă pentru Domnia sa consumatorul nici nu există. 

De asemenea trebuie de ţinut cont de faptul că dorinţa şi nevoia sunt doi poli opuşi, de altfel fiecare din noi inţelege că nu-i uşor să vinzi oamenilor ceea ce au nevoie, dar e o nimica toatăa să le vinzi ceea ce-şi doresc, in lumea swapului anume acest factor îl putem îmbina pentru a atrage potenţialii consumatori folosind acest factor in folosul nostru. Adică dorinta nechibzuită o transformăm în nevoie reală şi certă şi nu trebuie de facut nimic alt ceva decît să spunem : sunt sigur că avem ceva în comun, avem nevoie unul de altul deoarece avem de oferit unele lucruri necesare pentru ambii. 

O altă idee care ar putea fi folosită este promovarea ideii, că fiecare trăieşte ca să consume şi nu consumă ca să trăiască, altfel spus facem pe consumator să simtă euforia post cumpărare. Comportamentul de cumpărare euforic vine fară ca să ne dăm seama, cînd ne aflam sub presiunea unui eveniment, cum ar fi o zi de naştere, promovare în post, căsătorie etc... Şi aici trebuie de poftit consumatorul sa nu-şi inhibe emoţiile ci să le exteriorizeze prin cumpărare : «Eşti un norocos azi e ziua soţiei(iubitei) tale, şi eşti obligat să-i cumperi ceva, care să o facă fericită » După părerea mea,iată care sunt factorii cu care trebuie de lucrat în orice domeniu de afaceri chiar şi in piaţa SWAP in care plusul cel mai mare este că consumatorul crede că el are nevoie anume de produsul nostru si este gata sa ofere alt ceva in schimb.www.swap.com

Un comentariu:

fa si tu publica opinia ta