vineri, 2 aprilie 2010

Codificare emotionala la orange

Mesajele promotionale sunt codificate pentru a garanta o comunicare eficienta si eficace cu, consumatorul. Mesajele promotionale se pot codifica rational, emotional, si moral. Mesajele codificate rational necesita o implicatie a ratiunii pentru o decriptare adecvata. Astfel atunci cand gospodina zice ca 5 bani egal o picatura...


de solutie de spalat vase, egal n farfurii curate atunci este vorba de o codificare rationala. Decodificand consumatorul ar trebui sa ajunga la conculzia ca face o adevarata economie daca procura solutia de vase x. Codificarea emotionala este riscanta prin faptu ca e nevoie de o traire emotionala a mesajului din partea consumatorilor. Nu toti sunt la fel de receptivi nu toti sunt la fel de emotivi. Codificarea emotinala, a mesajelor promotionale, poate avea doua forme - codificare emotionala pozitiva si negativa. Codificarea emotionala negativa este atunci cand, consumatorului i se sugereaza ca ar putea ajunge in stare jenanta sau chiar si mai rau..., daca nu consuma produsul(gen fara smint nu ai parte de sarut,etc). Orange vine sa faca imposibilul ei vin sa codifice emotional pozitiv mesajul despre internet acum si realizeaza seria de spoturi publicitare cu polisemia cuvantului internet. Sunt foarte interesat de o statistica - cati din cei care au receptionat acest mesaj au stiut sa-l decodifice asa cum si-au dorit-o marketerii?

Un comentariu:

  1. mi'au ramas in minte imaginile,pt ca nu erau banale..am memorizat cuvantul internet...dar nu am inteles legatura...

    RăspundețiȘtergere

fa si tu publica opinia ta