joi, 16 decembrie 2010

Ionel e acum Giovanni

Fosta fabrica N1 din Chisinau sau cum mai era ea cunoscuta fabrica имени XXIII съезда КПСС МЛП МССР, redenumita in anii 90 in vestitul brand autohton Ionel, trece azi printr-un nou rebranding. 

Dupa douazeci de ani de Ionel fabrica devine Giovanni Primo. Brandul nu este rezultatul investigarilor de piata sau rezultatul framantarilor unor echipe de marketeri specializati pe branding. Originea brandului vine din interiorul companiei. Astfel la una din adunarile generale colectivul fabricii a hotarat sa modifice brandul. Peste cateva luni apare si noul brand cu tot cu logo. Iar la 28 noiebrie 2010 se reamenajeaza magazinul Ionel din str Bulgara si astfel se marcheaza marea transformare.


Aproximativ 80% din ceea ce produc cei de la Ionel este destinat consumatorilor de peste hotarele tarii. O buna parte din ceea ce se produce la Ionel paraseste fabrica cu un alt logou, de regula logoul firmei care externalizeaza. Putinele articole care purtau marca de ionel si plecau peste hotare veneau sa se deosebeasca de tot ce era pe piata.

Insusi brandul Ionel este unul foarte inspirat, in special daca este sa vorbim de produsele cu acest brand care sunt comercializate peste hotare. Brandul este cu totul diferit de tot ce este pe piata.

Ionel este o marca usor de retinut, unica, atat pentru consumatorii autohtoni cat si pentru cei de peste hotarele tarii. Este o marca 100% autohtona si la nivel semantic cat si la nivel fonic si de executare. Executarea logoului  este cea care trebuia modificat. Un restyling a logoului putea reamprospata imaginea companiei pentru ca aceasta sa fie in spiritul secolului XXI.

Giovanni Primo este un brand care aduce a chici ieftin si pueril. In Italia, ca si in Moldova, acest brand nu va starni decat zambete si o atitudine sagalnica. Noul brand nu se asociaza cu o calitate inalta sau pret inalt ci mai curand cu o calitate dubiosa si de o provinienta obscura. Conform unor surse brandul a fost conceput pentru piata ruseasca unde brandurile italiene dau bine la contribuabili. Cu toate astea nu cred ca marca Giovanni Primo ar putea  convinge consumatorii rusi ca achizitioneaza, de fapt, un produs de origine italiana.

Noul logo Giovanni primo este de o calitate maimult decat modesta iar literele G si P se contopesc. Litera G in logo este mai mult intuitiva decat evidenta. Consider rebranding-ul de la Ionel unul destul de slabut iar noul  brand nu impresioneaza prin nimic. O idee buna e sa se utilizeze in paralel cele 2 branduri, doar ca brand-ul Ionel trebuie sa treaca printr-un restyling care ar actualiza logoul si imaginea companiei cu noile tendinte.

Voi ce credeti despre Giovanni Primo?










4 comentarii:

  1. "Giovanni Primo" - pseudo-calitate-si-design-italian
    mai ales cand despre GP vorbea o doamna (moldoveanca in plin sens a cuvantului)- directorul actual :D


    iar ce tine de schimbarea shrift-ului "Ionel", in unul ce pare a fi luat din filmele Western, imi trezeshte doar zambetul pe fata

    inca o data bani investiti fara cap ))))) pare rau pt asa branduri autohtone, cu o asa istorie

    RăspundețiȘtergere
  2. Adunarea generala e foarte tare in Marketing! :D
    noul brad ma facut sa rid cu pofta... giovani, imi aduce aminte de vecinul meu de la tara! ))))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere

fa si tu publica opinia ta