joi, 6 mai 2010

Fuad Musayev la ASEM

Seful Departamentului Marketing din cadrul companiei Moldcell a venit ieri, in data de 05.05.2010, la Academia de Studii Economice din Moldova cu o prezentare la tema rebrandingului organizat de Moldcell. Vreau sa-i multumesc domnului Musayev pentru intreg ciclu de prezentari organizate de companie pentru studentii ASEM. Ieri am ajuns si eu la ultima prezentare Moldcell, pe care a facut-o chiar seful departamentului de marketing de la Moldcell Fuad Musayev. Prezentarea a fost structurata pe trei paliere:
  1. O incursiune in notiunea de brand, valoarea brandului si calificativele pe care le aplica brand-ului consumatorii.
  2. Brandul Moldcell si retrospectiva evenimentelor din 28 aprilie
  3. Sectiunea de intrebari si raspunsuri.
Prezentarea a fost nu tocmai cum m-am asteptat. Informatiile prezentate la partea I a discursului nu au fost o noutate nici pentru mine, nici pentru studentii mei dar un refresh nu strică. In ceea ce priveste partea a II-a dezamagirea m-a coplesit si aici. M-am astepta sa aud argumente serioase cu studii si cercetari de marketing care ar justifica modul in care a actionat compania in campania sa de rebranding.

Ceea ce am auzit a fost o descifrare a culorii si logo-ului companiei si retrospectiva evenimentelor din 28 aprilie 2010, plus niste filmulete din acea zi. (Nu pot sa nu remarc ca, calitatea filmuletelor era proasta nu realizarea proasta ci partea tehnica era proasta, de-abea mai putea deslusi fetzele.)

La capitolul intrebari domnul Musayev a fost evaziv, a pastrat secretul corporativ si nu a destainuit mai mult decat se putea afla din presa. Deasupra intregii prezentari a planat un aer de narcisism. Am avut impresia ca angajatii Moldcell sunt indragostiti de ei insisi, ceea ce nu neaparat e un lucru rau, dar poate sa afecteze o analiza treaza a situatiei reale.

 Astfel in timpul prezentarii s-a mentionat ca Moldcell a organizat cel mai mare si mai frumos show din istoria Moldovei, ca dupa evenimentele din 28 aprilie raitingul site-ului Moldcell la depasit pe cel al site-ului Orange, ca in presa sa vorbit despre Moldcell mai mult decat despre orice alt eveniment, ca la concertul organizat de Moldcell au participat un numar record de 120 000 de oameni. Frumoase relatari dar sunt victorii pe termen scurt si tare mi-i frica sa nu fie victorii pirice.
 
Am adresat si eu trei intrebari si am impresia ca l-am cam suparat pe domnul Fuad, desi a fost extrem de calm si prietenos chiar si atunci cand a raspuns. De altfel tin sa remarc, ca poseda niste abilitati de prezentare foarte bune, este un orator exceptional si stie cum sa dirijeze o situatie neplacuta in sala, il felicit pentru asta. Raspunsurile la intrebarile mele au fost la fel de evazive dar, cred, ca altfel nici nu puteau fi, tinand cont ca erau intrebari mai putin comode.

Una din aceste intrebari suna cam in felul urmator: Conform spuselor Dumneavoastra la concertul din centrul capitalei au participat 120 000 oameni, ceea ce inseamna 3,5% din populatia tarii. Nu credeti ca mai eficient ar fi fost sa organizati un eveniment mai modest in schimbul unei investitii in oferte de servicii mai atractive, care ar da rezultat pe termen lung? Domnul Fuat a raspuns ca face lifting-ul a avut loc, ca serviciile noi si mult mai tentante au fost lansate ca noile oferte sunt deja pe piata.

O alta intrebare a mea venea sa-i sugereze domnului Musayev ca spotul organizat cu prilejul rebranding-ului, dar si intreaga campanie ambasadorii Moldcell sunt plictisitoare, nu atrag atentia si sunt dificil de decriptat de  catre receptori. Aicea Domnul Fuad mi-a replicat simpatic ca lui ii plac spoturile Moldcell si-i par reusite. 
Dupa sesiunea de intrebari am fost remunerat pentru ca am pus intrebari incomode, asa se face ca am primit o punga in care se aflau 2 rucsace, un chipiu, un tricou doua pixuri, toate cu logotipul companiei.

Vreau sa mentionez ca mi-a placut cadoul si mi-a placut Domnul Fuad, la restul se mai putea de lucrat.

Fuad Musaev e un barbat inalt, stilat, cu o personalitate puternica, este inteligent si manierat. Pe langa cele mentionate e bun orator si gestioneaza bine situatiile incomode. Se simte bine in public si se poarta adecvat, are o strangere de maina ferma. Felicit Moldcell-ul pentru faptul ca au un astfel de angajat.

p.s.
Am utilizat foarte des numele Fuad Musayev in aceasta postare pentru ca atunci cand faci un "google" pentru acest nume afli foarte, foarte putin despre Musayev de la Moldcell. Prin afisarea deasa a acestui nume am vrut sa contribui la imbogatirea raspunsurilor pentru cei care vor da ca mine un search pentru Fuad Musayev, adica fac si eu o tzira de promo pe gratis.

3 comentarii:

  1. Mie mi-a placut mult prezentarea. Kiar sunt bravo si e prae devreme de spus ca "ceea ce au facut si impresiile pe care le-au facut sunt de durata scurta".

    RăspundețiȘtergere
  2. mie mi-a placut campania si mesajele promotionale au fost chiar foarte bine intelese. nu inteleg de ce in conceptia dmn ideea cu ambasadorii a fost rea si plictisitoare, multe organizatii folosesc aceasta strategie(Rolex s.a.).sincer comentariul dmn are o nota (poate chiar si doua;-)) de anipatie vadita fata de moldcell. sper sa fie doar o viziune reala.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca am fost inteles gresit. Nu am nici o antipatie fata de Moldcell, nu consider campania Ambasadorii Moldcell drept una lipsita de inspiratie, ci de o realizare proasta, ca si filmuletul cu rebranding-ul. Sunt idei foarte bune dar realizate prost, incat nu reusesc sa capteze atentia iar consumatorii de-abea daca au vre-un recall cand le vorbesti de campania Ambasadorii Moldcell.

    RăspundețiȘtergere

fa si tu publica opinia ta