Foarte multe companii aleg sa isi promoveze produsele sau serviciile prin asocierea cu evenimente din lumea culturii. „In acest moment, orice om de marketing care se pricepe cauta, de fapt, alte proiecte decat cele clasice care se bat literalmente pe o zona foarte aglomerata. si, atunci, se orienteaza spre proiecte cum ar fi cele culturale, de nisa“. Mai mult, cei din marketing-ul produselor si al serviciilor isi doresc sa fie sponsori unici ai unui eveniment. Insa nu orice brand poate merge spre marketing cultural. „Indeobste, spre acesta se indreapta brandurile de corporatii, de servicii si doar foarte putine branduri de produse, de FMCG, care, conform marketingului clasic, stau confortabil in zona beneficiilor. Mai este un aspect„Cultura este capabila de «segregare» si evident ca nu este un concept de masa. Produsele sunt concepte de masa“.: „Cu cat produsul e mai «basic» si mai «de masa», cu atat asocierea cu zona culturii poate fi ireala, nenaturala“.
1 Compania suedeza Locum ca majoritatea companiilor de Craciun au editat si au trimis angazatilor companiei in 1991 carduri cu felicitari ca sa fie mai invintivi au hotarit sa inlocuiasca litera “O” cu o inima
Touch Woody - The Internet Pecker." Peaker fiind un personaj exteem de destept din film iar in America acest slogan ar putea fi interpretat ca Woody'its a pecker" care se traduce woody masturbeaza)
4 “Traficante” apa minerala Italiana care a gasit o mare recepsia pe piatsa spaniei unde aceasta inseamna Traficant de droguri
5 Sharwoods o companie alimentara din UK a lansat o companie de 6 milioane pentru a lansa produsul sau nou “Bundh” ei au prmit numeroase plingeri de la indieni un de in limba autohtona acest cuvint inseamna cur
6 Honda a lansat pe piata tarilor nordice noul lor autoturism sub denumirea Fitta in 2001.Ei nu au studiat piata si cultura popoarelor nordice in cit ei puteau descoperi ca fitta e un cuvint vulgar vechi care insemna genitalele feminine in suedeza daneza si norvegiana !Ulterior autoturismul a fost renumit in Honda Jazz
7 Colgate a lansat pe piata Frantei o pasta de dinti cu denumirea “Cue” La fel se numea si unul din cele mai vestite reviste porno in Franta.
8 Un alt expeplu ar fi explu companiei Ruse de autoturizme Vaz care esea pe piata uniunii sovietice sunb denumirea de Jiguli.Aceasta lea creat mari probleme cind la sfirsitul anilor 80 ei au dorit sa exporteze pe piata europeana noul lor model deoarece cuvintul Jiguli suna tare apropiat cu cuvintul Jigalo.Rusii au fost nevoiti sa scimbe denumirea in Lada.
9 Pepsodent a incercat sa vinda noua lor pasta de dinti inasia de sud cu sloganul “Pepsodent iti inalbeste dintii”.Vinzarile fiind joase ei au facut studio de piata descoperind ca in acea zonaoamenii trec diferite procedure pentru asi inegri dintii cea ce se socoate foarte atractiv in cultura acestor popoare.
10 Kellog o cmpanie mare care se ocupa cu produse cerialele a lansat in suedia un nou produs faina de griu cu denumirea “Bran Buds” Ei au fost nevoiti sa schimbe denumirea produsului cind au aflat ca din suedeza aceasta se traduce ca “fermerul ars”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
fa si tu publica opinia ta